Zimní škola v přírodě - 8. den (4.B, 5.A)

Osmý den jsme vstávali v 7:00, abychom si sbalili věci do našich kurfů. Pak jsme je vynesli na terasu penzionu Pohlednička. Nesli jsme ty kufry jen my čtyři, a protože jsme se nemohli dočkat, tak jsme si sbalili už v sedmý den. Když jsme všechny kufry vynesli, tak jsme hned šli na snídani. Ke snídani jsme měli rohlíky s nutellou, za odměnu, že jsme všem nosili kufry. Po snídani jsme měli všichni 10 minut přestávku, a pak jsme se měli oblékat a vyjít ven pomoci pánovi, který přijel dodávkou pro naše věci. Až ty věci byly v dodávce tak jsme mohli všichni jít k autobusu. Šli jsme dva kilometry krásnou přírodou, a pak když jsme tam došli, tak jsme nastoupili do autobusu. A byli jsme už moc rádi, když jsme si sedli do pohodlných křesel. A pan řidič autobusu nám pustil rádio Evropu 2. A až jsme vyjeli, tak nám pan řidič pustil v televizi Pata a Mata. Byla to sranda. A pak jsme si povídali, a moc se těšili na rodiče a na zvířátka a na hračky. Ale hlavně na rodiče. Moc se nám tam líbilo a děkujeme naší učitelce Barboře Horákové.

Napsal: Aleksandr Reparyuk

Zimní škola v přírodě - 7. den (4.B, 5.A)

Toto ráno bylo plné mlhy. Když jsme si rozhrnuli závěsy, skoro nic jsme neviděli. Ale přesto, jako vždy jsme se oblékli a šli na snídani. Ke snídani byly buchty, rohlíky a další dobroty. Po snídani jsme se šli učit. Učili jsme se český jazyk a matematiku. Oběd jsme měli trochu dříve, protože pak jsme šli na „snowtubing“. Nikdo skoro nevěděl, jak snowtubing vypadá. Ale oběd byl výborný. Po obědě jsme měli deset minut na odpočinek a pak se šlo. Šli jsme ke sjezdovce, kde to bylo. Byl to ledový sjezd pokrytý malou vrstvou sněhu. Každý si vzal nafouklý kruh a jelo se. Všichni si to bezvadně užili. Potom jsme šli do obchodu. Mohli jsme si tam koupit co jsme chtěli. Pak jsme šli zpátky do penzionu. Když jsme tam přišli, dostali jsme hrozně dobrou svačinu. Byl to pohár s horkýma malinama. Šli jsme si odpočinout a hrát hry. Po odpočinku jsme se mohli namalovat barvama na obličej. No a pak přišlo hodnocení. Každý dostal medaili a pytlík bonbónů. Ale pak přišlo to hlavní. Byla tóóóóóóóóó „Diskotéka“. Všichni jsme si den moc a moc užili. A každý měl mnoho zážitků.

Napsaly: Lucie Kasýková, Ema Slováková, Nikola Záškodná.

Fotografie níže.

Zimní škola v přírodě - 5. den (4.B, 5.A)

Dneska jsme se probudili. Udělali jsme ranní hygienu a sešli po schodech na snídani. Ke snídani byl jako vždycky švédský stůl, ale přibyla tam dnes i Nutella. Po snídani jsme se učili. Po učení byl oběd. K obědu byl párek s bramborovou kaší. Bylo to dobré. Pak byl polední klid a my jsme si dodělávali deníky. Po poledním klidu jsme se oblékli, protože paní učitelka řekla, že půjdeme na VÝPRAVU. Sešli jsme z kopce úplně dolů a tam se rozprostírala zřícenina Rychlovského hrádku. Dostali jsme za úkol udělat maketu hrádku z lesních surovin. Jirka nám řekl, že hrádek byl dříve ze dřeva. Proto jsme se všichni přetahovali o klacíky, větvičky, kůru či mech. Nakonec všichni dostavěli hrádky a společně jsme se u nich vyfotili. Poté jsme si dali sušenku ke svačině a šli jsme zpět. Šli jsme do kopce, pak po ledu a nakonec okolo koníků. Paní učitelka nás stále varovala, abychom se nedotýkali ohrádky. Vrátili jsme se přímo na véču. Byly šunkofleky. Poté jsme hráli deskovky. Umyli jsme se a přečetli jsme si kousek z knížky O mudrci Bidpajovi a jeho zvířátkách. Nakonec jsme šli spát.

Napsaly: Nela Červená, Hana Fatorová, Anežka Grabcová, Eliška Nováková

Fotografie níže.

Zimní škola v přírodě - 4. den (4.B, 5.A)

Ráno si někdo mohl zaběhat s Jirkou. V půl deváté byla snídaně, k snídani bylo kakao, buchta a rohlík s pomazánkou. Po snídani jsme se učili matematiku, češtinu a vlastivědu. Potom byl oběd. K obědu byla čočka s uzeným masem a okurkou. Pak jsme se oblékli a šli jsme lyžovat. Lyžování jsme si moc užili. Po lyžování jsme si převlékli boty. Ke svačině jsme měli každý tatranku a jablko, za to, že jsme byli moc šikovní. Potom jsme si mohli koupit sladkosti a nějaké menší jídlo a pití v nedalekém obchodě. Potom jsme šli domů a měli chvilku volno. Po něm jsme šli na večeři. K večeři byl vepřový řízek s brambory. Po večeři jsme měli chvilku volno a pak jsme psali dopisy rodičům a dělali jsme deníček. Po deníčku jsme hráli hru, že jeden člen se měl nejvíc obléknout. My kluci jsme to vyhráli. Jeden člen měl na sobě celkem 48 kusů oblečení (pozn. byli to překrásní Yettíci). Pak jsme se šli umýt. Po pohádce, kterou nám četla paní učitelka, jsme šli spát. Celý den byl super.

Napsali: Adam Machač, Josef Novotný, Daniel Purš, Aleksandr Reparyuk

Fotografie níže.

Zimní škola v přírodě - 3. den (4.B, 5.A)

Je osm hodin ráno a paní učitelka nás jde vzbudit. Vstali jsme, převlékli se a šli na snídani. K snídani byl velký výběr jídla, např. rohlík, šunka, sýr, mléko s cornflaky atd. Po snídani jsme se šli převléknout do oblečení vhodné do sněhu a vyšli jsme na výlet. Před penzionem jsme dostali svačinu a vyšli jsme. Šli jsme na zříceninu poblíž Horních Štěpanic. Cestou jsme se krátce zastavili u kostela, styl toho kostela byl baroko. Zpátky jsme šli lesem. Na konci jsme měli malou sněhovou válku. Když jsme se vrátili, byl oběd. K obědu byla rýže s omáčkou. Po obědě jsme měli všichni odpolední klid. Následovalo bobování před chatou. Bobovali jsme asi 45 min – 1 hod. Pak jsme si šli vzít do chaty svačinu. Byl chleba s paprikovou pomazánkou. Potom jsme šli do herny, kde byl kulečník, ping-pong a stolní fotbal. Byli jsme tam 45 min. Pak jsme se sešli v jídelně, kde jsme si začali psát deník. Hned potom, co jsme si stihli něco napsat, byla večeře. K večeři byl segedínský guláš s knedlíkem. Potom asi všichni hledali yettiho oči. Pak jsme se sešli zase v jídelně, kde jsme hráli různé hry, např. Dixit, Ubongo, Activity, Cink. V jídelně jsme byli asi hodinu. Pak jsme se šli umýt a paní učitelka nám na pokoji 6 přečetla pohádku O mudrci Bidpajovi a jeho zvířátkách. A nakonec jsme šli spát.

Napsaly: Natalie Hrabalová, Julie Pokorná, Johana Urbanová, Klára Zanusso

Fotografie níže.

Zimní škola v přírodě - 2. den (4.B, 5.A)

Tento den byl prvním celým dnem na Škole v přírodě. Bělavý sníh se válel po kopcích a celý penzion se probouzel do bílého dne. Naši třídu, řádně rozdělenou do 4 pokojů, šel probudit manžel naší třídní učitelky Barbory Horákové – Jirka. Celý penzion oživl dětským smíchem a v 8:30 byli všichni připravení v jídelně. Na jejím úplném konci byl velký stůl, který byl téměř přeplněn jídlem. Zlaté křupavé rohlíky, tři druhy ovocných marmelád, tác plný šunky, uzený po okrajích nahnědlý sýr, zabalené kousky másla nebo Apetita, dva druhy jogurtů, kukuřičné cornflaky, křupavé müsli atd. Po snídani jsme se všichni teple oblékli na bobování. Celá třída 5.A jezdila na červených talířích, které jsme vyhráli od soutěže „Hravě žij zdravě“ a 4.B jezdila na odlišných bobech z domova. Bobování se pak částečně změnilo v koulování a promáčení jsme se vrátili do penzionu. V penzionu jsme se s nadšením převlékli do suchých domácích oblečení a sešli jsme dolů na oběd. K obědu jsme měli skvělou zeleninovou polévku a ještě lepší rajskou omáčku s knedlíky a masem. Po obědě jsme měli za úkol opět se teple obléct a sejít se ve „společenské“ místnosti. „Společenskou“ místnost lemovaly červená křesla, kožené židle nebo menší dřevěné stolečky. Posléze jsme sešli dolů do předsíně a tam jsme se obuli do teplých bot, aby nám nebyla zima při cestě k velkému svahu s pomou, kde budeme lyžovat. Měli jsme sice lyžovat tam, kde jsme bobovali (hned před chatou), jenže to (kvůli nedostatku sněhu) nějak nevyšlo a my jdeme 2 km tam, abychom si zalyžovali, ale zase to stojí za to. Když jsme šli 2 km zpátky, už jsme mysleli na dobrou večeři a na pohodlnou postel. Rozběhli jsme se až když byla chata v dohledu, přičemž se prvních deset dostalo do předsíně a ostatní udělali něco, co se podobalo frontě. Jen co jsme se trochu zahřáli v domácím oblečení, podávala se dole večeře. Když jsme ji snědli a s ní vypili i trochu čaje, odebrali jsme se na pokoj, chvíli jsme hráli společenské hry a pak jsme se šli vykoupat. Na kutě jsme šli brzo a taky jsme hned usnuli. Nový den nás teprve čekal …

Napsaly: Lucie Kasýková, Ema Slováková, Nikola Záškodná

Pozn.: Holky dodaly text až dnes ráno.

Fotografie níže..

Zimní škola v přírodě - 1. den (4.B, 5.A)

Už je to tu! Jedeme si užívat na zimní školu v přírodě. Batohy, lyže, přeskáče, helmy. Zapomenout nesmíme naše nové sjezdové talíře, které jsme dostali za výhru v soutěži Hravě žij zdravě. Vyrážíme.

Asi po dvou hodinách zastavujeme na parkovišti ve Vítkovicích v Krkonoších. Čekají na nás na farmě, kde se budeme vozit na huculských koních. Zpočátku trochu bloudíme, ale hodný pan řidič se pro nás vrací a ukazuje cestu kudy kam. Projížďku jsme si opravdu zasloužili. Na konci strmého, 800 m dlouhého, stoupání se na nás konečně přívětivě usmívá paní kuchařka a nabízí horký čaj s citrónem. Někteří se zahřívají a někteří jezdí. Koně jsou úžasní. Fotíme se a ti nejodvážnější si dají okruh na hřbetě.

Je čas, a tak se klouzáním, hopsáním vracíme zpět k autobusu. Přejíždíme na Benecko. Vystupujeme na centrálním parkovišti, kde se přeloží věci. Věci se vezou a my jdeme krásnou přírodou k našemu penzionu Pohlednička. Začal trochu foukat vítr. V penzionu je příjemně teplo. K večeři nám paní kuchařka uvařila moc dobré kuřecí maso na čínský způsob s rýží. Pokoje jsou útulné.

Dnes jsme toho prožili opravdu moc. Dobrou noc.

Napsala: Barbora Horáková

Příjezd na ŠVP do Benecka v Horních Štěpanicích na penzion Pohlednička Dne 31. ledna jsme zahájili velký výjezd na školu v přírodě (zkratka ŠVP). Všichni se moc těšili. Ve tři čtvrtě na deset jsme měli sraz pod pizzerií Rottela s naší třídou (5.A) a také se třídou 4.B. Naložili jsme všechny saky paky do autobusu a předali jsme potřebné věci paní učitelce. Ve čtvrt na jedenáct se autobus rozjel a my jsme se vydali na úžasné dobrodružství. Moc jsme se těšili, až navštívíme farmu Hucul, kterou jsme měli navštívit cestou do penzionu. Před námi byla ale ještě dlouhá cesta. Proto jsme se dívali na „Byl jednou jeden vynálezce“. Když jsme přijeli na parkoviště, kde jsme měli přestávku, nasvačili jsme se a pak jsme se vydali na farmu Hucul. Cestou jsme se párkrát ztratili, ale pak jsme úspěšně dorazili na farmu. Na farmě jsme měli teplý čaj a potom jsme se postupně střídali v jízdě na koni. Když se všichni vystřídali, šli jsme zpátky do autobusu. Ten nás odvezl na parkoviště poblíž Pohledničky (tak se jmenuje náš penzion), kde jsme vystoupili a šli po cestě až k penzionu. U penzionu už čekaly naše kufry. My jsme se přezuli a šli do hlavní jídelny. Tam jsme chvilku čekali a pak jsme byli rozřazeni do pokojů. V pokojích jsme se vybalili, převlíkli a pak jsme šli na večeři. K večeři byla výborná čína. Po večeři jsme si šli na pokoje hrát, měli jsme totiž osobní volno. Brzy ale začal film Harry Potter a skoro všichni se na něj šli dívat. Po filmu jsme šli hned spát, protože jsme za sebou měli náročný den.

Napsaly: Nela Červená, Hana Fatorová, Anežka Grabcová, Eliška Nováková (žákyně 5.A)

ŠVP VÍTKOVICE (3.B, 4.A) - PÁTEK 26.4.2013

Páteční ráno jsme strávili loučením s krásným týdnem a krkonošskou krajinou. Jeli jsme domů. Odpoledne už děti vyprávěli zážitky svým rodičům.

ŠVP VÍTKOVICE (3.B, 4.A) - ČTVRTEK 25.4.2013

Dnešek jsme prožila skoro jako každý jiný, až na to, že jsme měli diskotéku. Taky jsem zkusila výborné opečené jablko. Všechno to začalo ránem. Ráno jsem se probudila a udělala to, co každé ráno. Na snídani a potom do učení, které bylo venku. Po učení oběd. Po odpoledním klidu byli hry. Hra s vůní. Hrála jsem v týmu s Danem, Pepou, Julií a Hankou. Hra byla o tom, kdo najde po čichové stezce poklad – jablka na opékání. Když jsem kousla poprvé, tak jsem se spálila, ale podruhé jsem se mohla pro to jablko zbláznit. Bylo móóóc dobré! Po jablku jsme hráli řetězovku a to několikrát za sebou. Když jsme dohráli, byla večeře a pak vyhlášení a disko. Diskotéku jsem si moc užila. Potom bylo balení, a když vše skončilo, šlo se spát.

Napsala: Natálie Hrabalová (žákyně IV.A)

ŠVP VÍTKOVICE (3.B, 4.A) - STŘEDA 24.4.2013

Dnes jsme se probudili a šli na snídani. Pak jsme si vyráběli pravěký přívěšek a náušnice. A já jsem si vybral zelenobílou. A když jsme to dodělali, tak jsme se učili a chvíli před obědem jsme hráli vybíjenou. V té vybíjené mě vybili jen dvakrát a dali jsme si croissant. Pak byl oběd a polední klid. Po něm jsme si šli vyrobit pravěkou sukni a oštěp. S oštěpem jsme plnili různé úkoly. Pak jsme se připravili na večerní oheň. Po opečení jsme předváděli naše kmenové pokřiky a tance. Po ohni jsme šli spát.

Napsal: Míroslav Kučera (žák IV.A)